Χρυσοχοϊδης: Είμαστε χρήσιμοι, θα είμαστε παρόντες

- in ΠΟΛΙΤΙΚΗ
267

Την Κρήτη επισκέπτεται σήμερα ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, όπου και συναντάται με εκπροσώπους των τοπικών αρχών και φορείς του νησιού. Σε ευρεία σύσκεψη, που πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι στο αεροδρόμιο «Ν. Καζαντζάκης» του Ηρακλείου, συζητήθηκε το δίκτυο των αναπτυξιακών υποδομών του νησιού, που έχει προγραμματίσει και υλοποιεί το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.

Τη σύσκεψη με τον αερολιμενάρχη του «Ν. Καζαντζάκης» απασχόλησαν οι άμεσες παρεμβάσεις που χρειάζεται να γίνουν ενόψει της τουριστικής περιόδου και με δεδομένη την αυξημένη επιβατική κίνηση, που αναμένεται να έχει το αεροδρόμιο.

Ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ, επιπλέον, ανακοίνωσε τη δημοπράτηση του νέου αεροδρομίου του Καστελίου, άμεσα, την Πέμπτη 15 Μαΐου 2014.

Χαρακτηριστικά, ανέφερε: «Ο δεύτερος λόγος για τον οποίο βρίσκομαι εδώ σήμερα είναι ότι πριν από λίγες μέρες, πριν από μία εβδομάδα περίπου, ανακοίνωσα μαζί με τους συνεργάτες και τις υπηρεσίες μου, τη δημοπράτηση του έργου του νέου αεροδρομίου της Κρήτης, του νέου αεροδρομίου του Καστελίου. Η Κρήτη χρειάζεται ένα μεγάλο, σύγχρονο αεροδρόμιο και η απάντηση είναι αυτό που σχεδιάστηκε εδώ και πολλά χρόνια αλλά δεν έγινε. Καθυστέρησε και λόγω της κρίσης, όμως, σήμερα πια, σε λίγους μήνες, μπορεί να είναι μία πραγματικότητα. Την Πέμπτη λοιπόν, στις 15 Μαΐου, δημοπρατείται το αεροδρόμιο του Καστελίου. Θα δοθούν τα επίσημα τεύχη της προκήρυξης και ελπίζω ότι σε έξι, το πολύ επτά μήνες, να έχουμε νέο ανάδοχο, ο οποίος θα αναλάβει υπό το καθεστώς παραχώρησης, μετά την έγκριση των αποτελεσμάτων και από την Βουλή, να κατασκευάσει το νέο αεροδρόμιο. Το νέο αεροδρόμιο έχει προϋπολογισμό 800 εκατ. ευρώ, θα απασχολήσει κατά την κατασκευή του χίλιους εργαζόμενους, θα απασχολεί κατά την διάρκεια της λειτουργίας του περίπου άλλους τέσσερις χιλιάδες γύρω από τις δραστηριότητές του, και έτσι θα μπορούμε, μαζί με το οδικό δίκτυο το οποίο θα είναι μέσα στην σύμβαση, να έχουμε ένα ολοκληρωμένο δίκτυο και δίκτυα συνολικότερα στην Κρήτη που θα συμβάλλουν στην περαιτέρω ανάπτυξή της, τη μαζικότερη έλευση επισκεπτών και τουριστών και στην αύξηση της δυνατότητας της Κρήτης να φιλοξενεί ακόμη περισσότερους επισκέπτες.»

Ακολουθούν αναλυτικά οι δηλώσεις του υπουργού ΥΠΟΜΕΔΙ στη συνέντευξη τύπου που ακολούθησε της σύσκεψης.

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΥΠΟΜΕΔΙ ΜΙΧΑΛΗ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗ

Ο λόγος για τον οποίο βρίσκομαι σήμερα στο Ηράκλειο είναι διπλός. Ο πρώτος λόγος αφορά την παρουσία μου στο αεροδρόμιο «Καζαντζάκης», το δεύτερο αεροδρόμιο της χώρας που υποδέχεται περίπου 6 εκατομμύρια επιβάτες από όλο τον κόσμο. Ένα αεροδρόμιο που αποδίδει στο ελληνικό δημόσιο πάρα πολλά έσοδα, ένα αεροδρόμιο που προσαπογειώνει χιλιάδες αεροπλάνα, εκατοντάδες χιλιάδες εκατομμύρια τουρίστες οι οποίοι προσφέρουν στην οικονομία της χώρας πολύ σημαντικά έσοδα. Η Κρήτη είναι το πρότυπο της ανάπτυξης και για να συνεχίσει να υπάρχει στη νέα εποχή χρειάζεται μεταξύ των άλλων σύγχρονες υποδομές οι οποίες θα μπορέσουν να εξυπηρετήσουν τη μεγάλη τουριστική ανάπτυξη που αντιμετωπίζει αυτή τη στιγμή ως μεγάλη πρόκληση η Κρήτη και η Ελλάδα. Είμαι εδώ λοιπόν, σήμερα, στο αεροδρόμιο «Καζαντζάκης» για να συζητήσω μαζί με τους υπηρεσιακούς παράγοντες της πολιτικής αεροπορίας, μαζί με τους τοπικούς παράγοντες του τουρισμού και βεβαίως τον Περιφερειάρχη, το δήμαρχο του Ηρακλείου, το δήμαρχο του Καστελίου, την Τοπική Αυτοδιοίκηση, τους εκπροσώπους του τεχνικού κόσμου, να συζητήσουμε τις άμεσες και αναγκαίες παρεμβάσεις που θα κάνουμε τις αμέσως επόμενες μέρες και εβδομάδες έτσι ώστε το αεροδρόμιο να καταστεί λειτουργικότερο. Έδωσα συγκεκριμένες οδηγίες, εγκρίναμε πολύ συγκεκριμένα ποσά και όσα παραπάνω χρήματα χρειαστούν θα διατεθούν, προκειμένου το αεροδρόμιο να καταστεί περαιτέρω λειτουργικό για να εξυπηρετήσει τις ολοένα αυξανόμενες ανάγκες των επισκεπτών του αεροδρομίου. Ένα μεγάλο ζήτημα το οποίο ελπίζω την επόμενη εβδομάδα, επίσης, να λύσω είναι τα ζητήματα που έχουν να κάνουν με τη χρήση των μηχανημάτων των χειραποσκευών και του ελέγχου τους έτσι ώστε να μπορέσουμε να συντομεύσουμε τον χρόνο της ταλαιπωρίας όταν έχουμε εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπους σε εβδομαδιαία βάση στο αεροδρόμιο αυτό. Έδωσα συγκεκριμένες οδηγίες έτσι ώστε το επόμενο χρονικό διάστημα μια σειρά από ζητήματα, σε συνεργασία με τον δήμο Ηρακλείου ο οποίος ήδη παραχωρεί εκτάσεις, συγκεκριμένα οικόπεδα, προκειμένου να διευκολυνθεί η είσοδος λεωφορείων, ταξί και γενικότερα να διευκολυνθούν οι δραστηριότητες του αεροδρομίου. Έδωσα επίσης οδηγίες και θα συνεργαστώ με τις υπηρεσίες μας, το Γενικό Επιτελείο Στρατού και το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, προκειμένου να παραχωρηθούν κάποιες εκτάσεις γύρω από το αεροδρόμιο για να γίνουμε ακόμα λειτουργικότεροι. Παραχωρήθηκαν από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας νέες θέσεις πάρκινγκ, άρα μπορούμε να φιλοξενήσουμε ακόμα περισσότερα αεροπλάνα και γενικότερα γίνεται ό,τι είναι δυνατόν προκειμένου να είμαστε πιο αποτελεσματικοί και με λιγότερη ταλαιπωρία σε ότι αφορά τους επιβάτες. Ο δεύτερος λόγος για τον οποίο βρίσκομαι εδώ σήμερα είναι ότι πριν από λίγες μέρες, πριν από μία εβδομάδα περίπου, ανακοίνωσα μαζί με τους συνεργάτες μου και τις υπηρεσίες μου, τη δημοπράτηση του έργου του νέου αεροδρομίου της Κρήτης, του νέου αεροδρομίου του Καστελίου. Η Κρήτη χρειάζεται ένα μεγάλο, σύγχρονο αεροδρόμιο και η απάντηση είναι αυτό που σχεδιάστηκε εδώ και πολλά χρόνια αλλά δεν έγινε. Καθυστέρησε και λόγω της κρίσης, όμως, σήμερα πια, σε λίγους μήνες, μπορεί να είναι μία πραγματικότητα. Την Πέμπτη λοιπόν, στις 15 Μαΐου, δημοπρατείται το αεροδρόμιο του Καστελίου. Θα δοθούν τα επίσημα τεύχη της προκήρυξης και ελπίζω πια ότι σε έξι, το πολύ επτά μήνες, να έχουμε νέο ανάδοχο, ο οποίος θα αναλάβει υπό το καθεστώς παραχώρησης –μετά την έγκριση των αποτελεσμάτων και από την Βουλή – να κατασκευάσει το νέο αεροδρόμιο. Το νέο αεροδρόμιο έχει προϋπολογισμό 800 εκατ. ευρώ, θα απασχολήσει κατά την κατασκευή του χίλιους εργαζόμενους, θα απασχολεί κατά την διάρκεια της λειτουργίας του περίπου άλλους τέσσερις χιλιάδες γύρω από τις δραστηριότητές του, και έτσι θα μπορούμε, μαζί με το οδικό δίκτυο το οποίο θα είναι μέσα στην σύμβαση, να έχουμε ένα ολοκληρωμένο δίκτυο και δίκτυα συνολικότερα στην Κρήτη που θα συμβάλλουν στην περαιτέρω ανάπτυξή της, στη μαζικότερη έλευση επισκεπτών και τουριστών και στην αύξηση της δυνατότητας της Κρήτης να φιλοξενεί ακόμη περισσότερους επισκέπτες. Τρέφω μεγάλο σεβασμό στον Κρητικό λαό, γιατί είναι άνθρωποι με δημιουργικότητα, με πρωτοβουλία, με συνεργατικότητα. Τρέφω μεγάλο σεβασμό στους εκπροσώπους των φορέων και στην Αυτοδιοίκηση, Περιφερειακή και Τοπική. Έχω διαρκή και πολύχρονη συνεργασία μαζί τους και νομίζω, ότι είμαστε τυχεροί που υπάρχει η Κρήτη, γιατί μας δείχνει τον τρόπο με τον οποίο η Ελλάδα θα αναπτυχθεί στη νέα εποχή.

Δημοσιογράφος: κύριε υπουργέ τι σας κάνει να ελπίζετε ότι αυτή τη φορά ο διαγωνισμός δεν θα είναι άγονος όπως συνέβη τις δύο προηγούμενες φορές;

Υπουργός: Όταν έγινε ο διαγωνισμός την προηγούμενη φορά, και κρίθηκε άγονος, έγινε μέσα στην καρδιά της κρίσης. Αυτή την στιγμή πρέπει να σας πω ότι έχω δεχτεί πάνω από δέκα υποψήφιους επενδυτές. Πολύ μεγάλες, γιγάντιες έως τιτάνιες, θα έλεγα, επιχειρήσεις και ομίλους, που ενδιαφέρονται ζωηρά για την κατασκευή του αεροδρομίου. Είμαι βέβαιος πλέον ότι θα έχουμε ανάδοχο και όταν ξεκινήσει μετά τις 15 Μαΐου, να τρέχει η προθεσμία, θα έχουμε ανάδοχο για την κατασκευή.

Δημοσιογράφος: Κύριε υπουργέ, ποιο είναι το όριο που βάζετε εσείς στην «Ελιά» προκειμένου να μην δρομολογηθούν πολιτικές εξελίξεις στη χώρα, ενόψει των ευρωεκλογών που γίνονται;

Υπουργός: Έχω δύο πράγματα στο μυαλό, το πρώτο είναι η πολιτική σταθερότητα και όταν λέω πολιτική σταθερότητα, δεν εννοώ στασιμότητα. Όταν λέω πολιτική σταθερότητα εννοώ την κυβερνητική σταθερότητα ώστε να πάμε στο επόμενο βήμα. Και το επόμενο βήμα είναι η ανάπτυξη. Όπου γυρίσουμε αυτή την στιγμή και δούμε, σε όλους τους δείκτες της οικονομίας, φαίνεται καθαρά πλέον ότι η Ελλάδα στρίβει προς την ανάπτυξη. Άρα λοιπόν χρειαζόμαστε αυτό το μεγάλο αγαθό. Γι αυτό το μεγάλο αγαθό πονέσαμε, στερηθήκαμε, δημιουργήθηκαν τεράστια κοινωνικά προβλήματα. Τώρα δεν θα τινάξουμε τίποτα στον αέρα. Είναι λάθος να πιστεύουν ορισμένοι, ότι ο ελληνικός λαός δεν είναι ώριμος και δεν είναι ψύχραιμος. Θα το αποδείξει στις εκλογές. Το δεύτερο πράγμα που έχω στο μυαλό μου είναι η κεντροαριστερά, αυτή που εμείς εκπροσωπούμε, το ριζοσπαστικό κέντρο, την προοδευτική αριστερά. Εμείς που ξέρουμε και μάθαμε να κάνουμε μεταρρυθμίσεις με μέτρο και σεβασμό και κοινωνική ευαισθησία. Θέλουμε να ξαναγυρίσουμε σε έναν άγονο διπολισμό; Θέλουμε να ξαναγυρίσουμε σε έναν διπολισμό όπου το κριτήριο δεν ήταν ποιος είναι καλύτερος, αλλά ποιος είναι ο λιγότερο χειρότερος; Θέλουμε να πάμε σε έναν άγονο διπολισμό, όπου θα κυριαρχεί από τη μία πλευρά η συντήρηση και από την άλλη πλευρά ο λαϊκισμός; Αυτό που έχω λοιπόν στο μυαλό μου είναι η Δημοκρατική Παράταξη. Αυτό που έχω στο μυαλό μου είναι η κεντροαριστερά και η προοδευτική αριστερά, τη χρειαζόμαστε και πιστεύω ότι αυτό πρέπει να στηρίξουμε στις επόμενες εκλογές.

Δημοσιογράφος: Αν δεν πάτε καλά τώρα στις ευρωεκλογές θα τεθεί θέμα προέδρου;

Υπουργός: Ακούστε, αυτή η συζήτηση, η οποία κάθε φορά ανοίγει ενόψει εκλογικών αναμετρήσεων, δεν είναι συζήτηση που αφορά και πρέπει να αφορά τα κόμματα και τη χώρα. Το πρώτο βασικό ερώτημα είναι η χώρα, είναι η πατρίδα. Το πρώτο βασικό ερώτημα είναι αν την επόμενη μέρα θα προχωρήσουμε, όπως είπα προηγουμένως, με σταθερότητα, για να ανοίξουμε το κεφάλαιο της ανάπτυξης και της απασχόλησης, δεν είναι τα κόμματα μας. Η δεύτερη προτεραιότητα είναι να σκύψουμε με ευαισθησία πάνω σε αυτούς που υπέφεραν όλα αυτά τα χρόνια και οι πρώτοι είναι οι άνεργοι, οι δεύτεροι είναι οι συνταξιούχοι, οι τρίτοι είναι οι νέοι που κυρίως είναι άνεργοι ή αμείβονται με μισθούς πείνας. Στη συνέχεια οφείλουμε, πάλι πατριωτικά, να δούμε με ποιο τρόπο θα ανασυντάξουμε ο καθένας από την πλευρά του το κόμμα του. Εμείς λοιπόν θέλουμε την επόμενη μέρα πηγαίνοντας σε μια μεγάλη ανοιχτή συζήτηση για τη δημοκρατική παράταξη, την κεντροαριστερά, την προοδευτική αριστερά να καταστήσουμε σαφές ότι είμαστε χρήσιμοι, ότι θα είμαστε παρόντες και ότι θα ξανακάνουμε τη Δημοκρατική Παράταξη και το ΠΑΣΟΚ, μια μεγάλη παράταξη, όπως ήτανε, θα αποκαταστήσουμε την αλήθεια, θα αποκαταστήσουμε την πραγματικότητα και θα δώσουμε στο λαό μια νέα πρόταση εξουσίας, χωρίς να είμαστε παρακολούθημα κανενός.

You may also like

Υπογράφεται η συμφωνία για 18 Rafale από τη Γαλλία

Με μια ιστορική αναφορά στον ορισμό του προϋπολογισμού