Χρυσοχοΐδης: Κάθε αεροδρόμιο, ένα παραγωγικό κεφάλαιο

«Πολλές φορές οι συνθήκες ήταν τόσο δύσκολες, που οι προσπάθειες ήταν πάρα πολύ μεγάλες. Γι’ αυτό βρισκόμουν κι εγώ εκεί, για να ενθαρρύνω τους ανθρώπους, αλλά και για να φτιάξουμε προσωρινές υποδομές, ώστε να απορροφήσουμε τους χιλιάδες επισκέπτες, πολλές φορές 50.000 – 55.000 μέσα σε μια ημέρα» τόνισε ο υπουργός Υποδομών, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή της ΝΔ, Μάνου Κόνσολα.

«Αυτή τη στιγμή και μετά τον διαγωνισμό που έγινε, έχουμε δύο πράγματα. Το πρώτο είναι, ότι τα αεροδρόμιά μας παραμένουν ανταγωνιστικά και ο τουρισμός δεν θα θιγεί. Το δεύτερο, αφορά το θέμα που θέσατε, ότι θα υπάρξει μέριμνα μέσω του ειδικού τέλους στο εισιτήριο για τη λειτουργία και συντήρηση των μικρών αεροδρομίων της χώρας, των είκοσι δύο αεροδρομίων, τα οποία δεν εκχωρούνται σε ιδιώτες.Θέλω, λοιπόν, να σας πω πολύ συγκεκριμένα πράγματα. Πρώτον, όπως ορίζει η σύμβαση παραχώρησης, οι χρεώσεις των περιφερειακών αεροδρομίων θα είναι 13 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη -σήμερα είναι 12,7 ευρώ- έως την αποπεράτωση των έργων αναβάθμισης, οι επενδύσεις δηλαδή που υποχρεούνται να κάνουν οι παραχωρησιούχοι μέσα σε σαράντα οκτώ μήνες, σε τέσσερα χρόνια. Στη συνέχεια, αφού ολοκληρωθούν οι επενδύσεις, θα ανέρχεται το ανώτατο όριο χρεώσεων σε 18,5 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη. Αυτό δεν υπολογίστηκε τυχαία, αλλά με βάση ανάλογες χρεώσεις και κρατήσεις που γίνονται σε αντίστοιχα ανταγωνιστικά αεροδρόμια της περιοχής, είτε αυτά ανήκουν στην Ισπανία, είτε στην Ιταλία, είτε στη γειτονική Τουρκία» υποστήριξε ο υπουργός και πρόσθεσε: «Δεύτερον, το τέλος εκσυγχρονισμού αεροδρομίων για τα μικρά αεροδρόμια σήμερα είναι 12 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης και 22 ευρώ για τρίτες χώρες, όπως ξέρετε. Τροποποιείται, λοιπόν, αμέσως σε 12 ευρώ ανεξαρτήτως προορισμού έως τον Οκτώβριο του 2024, έτσι ώστε να είναι ανταγωνιστικά. Μετά τον Οκτώβριο του 2024, μετά από δέκα χρόνια δηλαδή, το τέλος εκσυγχρονισμού του αεροδρομίου θα είναι στα 3 ευρώ ανά επιβάτη. Αυτό σημαίνει, ότι πλέον θα έχουμε ολοκληρώσει τις υποδομές εκεί και θα υπάρχει ανταγωνιστικότητα, για να εξυπηρετούνται και οι κάτοικοι των νησιών και οι επισκέπτες».

«Άποψή μου είναι, ότι πρέπει φτιάξουμε πολλά βελτιωμένα αεροδρόμια σαν το «Ελ. Βενιζέλος», γιατί τώρα έχουμε τη γνώση και την πείρα που μας χάρισε αυτό ακριβώς το Αεροδρόμιο και να κάνουμε το κάθε περιφερειακό αεροδρόμιο ένα σημαντικό παραγωγικό κεφάλαιο για την κάθε περιοχή. Αν απαξιώνουμε ό,τι καλό έχουμε, τότε αναρωτιέμαι πώς θα βγούμε από τον κύκλο της ύφεσης» υπογράμμισε ο κ. Χρυσοχοΐδης, απαντώντας και στις αιτιάσεις της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Άκουσα ορισμένες αντιδράσεις από κόμματα της αντιπολίτευσης για την παραχώρηση των αεροδρομίων. Δεν είναι άλλη άποψη και φιλοσοφία. Είναι, απλώς, κατά τη γνώμη μου, ένας ξεκάθαρος βιασμός της κοινής λογικής, της πραγματικότητας. Σας είπα, έχω πάει στα περισσότερα περιφερειακά αεροδρόμια. Δεν μπορούμε να συνεχίσουμε να λειτουργούμε έτσι. Χρειάζεται μισό δισεκατομμύριο περίπου, για να φτιάξουμε όλες αυτές τις υποδομές και αναρωτιέμαι πού θα βρεθούν αυτοί οι πόροι κι αν θα συνεχίσουμε να δεχόμαστε εκατομμύρια τουρίστες κάθε χρόνο, έχοντας αυτές τις υποδομές. Η λογική αυτή δεν εξυπηρετεί κανένα συμφέρον, ούτε το συμφέρον της πατρίδας, ούτε των εργαζομένων, ούτε της απασχόλησης και σημαντικό στοιχείο είναι ο διαγωνισμός που έγινε. Επομένως, έχουμε εγγυημένο τίμημα 2,4 δισεκατομμύρια. Ο προϋπολογισμός της χώρας του χρόνου θα εμπλουτιστεί με τα νούμερα, τα οποία σας αναφέρω και τα ανέφερε πριν λίγες ημέρες ο κ. Χαρδούβελης.

Εγγυημένο, λοιπόν, τίμημα 2,4 δισεκατομμύρια, το οποίο περιλαμβάνει εφάπαξ 1 δισεκατομμύριο 234 εκατομμύρια, ετήσια μισθώματα συνόλου άνω των 1,2 δισεκατομμυρίων, μίσθωμα δηλαδή 22,9 εκατομμύρια ετησίως για σαράντα χρόνια μαζί με τον πληθωρισμό, μεταβλητό τίμημα εκτιμώμενο σε 5 δισεκατομμύρια ευρώ, επενδύσεις 1,4 δισεκατομμυρίων ευρώ -επιπλέον έσοδα όλα αυτά για το δημόσιο- συν φόρο εισοδήματος 2,5 δισεκατομμύρια και άλλα τέλη υπέρ ΥΠΑ κ.λπ. 1,2».

Ειδικότερα, ως προς τα οφέλη που θα προκύψουν από την επένδυση: «Οφέλη: Διασφαλίζονται έσοδα 11 δισεκατομμυρίων ευρώ τα επόμενα σαράντα χρόνια, από τα οποία τα 1,2 δισεκατομμύρια είναι άμεσα στον προϋπολογισμό. Εξασφαλίζονται άμεσα, σε σαράντα οχτώ μήνες από την ημέρα που θα υπογραφεί η σύμβαση των υποδομών, οι οποίες θα βελτιώσουν σημαντικά τα αεροδρόμιά μας. Οι επενδυτές είναι βέβαιο, ότι θα τρέξουν να φέρουν επισκέπτες για να γίνουν κερδοφόρα τα αεροδρόμια. Συνεπώς, με δεδομένο, ότι οι χρεώσεις θα είναι σταθερές, πιστεύω ότι αυτό που έγινε με τα περιφερειακά αεροδρόμια πρέπει να αποτελέσει οδηγό για τις πρακτικές μας από δω και πέρα σε ό,τι αφορά την αξιοποίηση των δημοσίων υποδομών», κατέληξε ο κ. Χρυσοχοΐδης.

You may also like

Λιου: Η Ελλάδα έχει κάνει ξεκάθαρα πρόοδο

H Ελλάδα έχει κάνει ξεκάθαρα πρόοδο, όπως δείχνουν