Κυκλοφορεί το ελληνικό Pony 5ης γενιάς!

Το νέο PONY® αποτελεί αποτέλεσμα της Έρευνας και Ανάπτυξης πολλών ετών. Ένα σύγχρονο αυτοκίνητο με μηχανικά μέρητελευταίας τεχνολογίας, σχεδιασμένο με βάση την αρχή της εταιρίας για κλασσικό styling. Με τον τρόπο αυτό εξασφαλίζουμε την ελαχιστοποίηση προβλημάτων, την εύκολη και γρήγορη επισκευή με φθηνά ανταλλακτικά. Φτιαγμένο από νέας γενιάς φύλλα χάλυβα.

Σύμφωνα με το gazzetta.gr, «ένας παππούς του αυτοκινήτου κατασκευάζει το ελληνικό φτηνό τζιπ». Με αυτόν τον τίτλο δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα του γερμανικού περιοδικού Focus ένα αναλυτικό ρεπορτάζ για τον 80χρονο ιδιοκτήτη της εταιρείας ΝΑΜCO, Πέτρο Κοντογούρη, ο οποίος σχεδιάζει να επαναφέρει στη ζωή το μικρό Pony της δεκαετίας του ’80. Ο Κοντογούρης λέγεται ότι είχε πεισμώσει αφάνταστα όταν άκουσε τον πρώην πρεσβευτή της Γερμανίας στην Αθήνα, Βόλφγκανγκ Ντολντ, να δηλώνει με έπαρση ότι «δεν μπορεί να φτιάχνει αυτοκίνητα κάθε χώρα» και βάλθηκε να του αποδείξει το αντίθετο. Το 2014 θα αποτελέσει ορόσημο για τον Κοντογούρη, καθώς μετά το Πάσχα αναμένεται να ξεκινήσει η παραγωγή των Pony στις εγκαταστάσεις της NAMCO στη Θέρμη της Θεσσαλονίκης. Η ημερήσια παραγωγή τους θα ανέρχεται σε 24 κομμάτια, ενώ στην ιστοσελίδα της NAMCO δημοσιεύονται ήδη οι φωτογραφίες των νέων μοντέλων της.

Οι τιμές των αυτοκινήτων θα κυμαίνονται γύρω στις 7.000 ευρώ και θα διατίθενται εκτός από την Ελλάδα σε χώρες της Βόρειας Αφρικής και της νότιας Ευρώπης.

Από τα τέλη της χρονιάς θα ξεκινήσει να παράγει ελληνικά Pony και η Αίγυπτος σε μία μονάδα με ετήσια παραγωγή 6.000 κομματιών, η οποία μπορεί να φτάσει έως τις 126.000 εφόσον υπάρξει η ανάλογη ζήτηση, κυρίως από την Αφρική. Θα υπάρξουν διάφορες εκδόσεις ανάλογα με τις επιθυμίες των πελατών, από μικρά επαγγελματικά βανάκια έως ελαφρά ασθενοφόρα και απορριματοφόρα. Στο site της NAMCO έχει αναρτηθεί και ένα μικρό τετραθέσιο καμπριολέ. Τα αυτοκίνητα, που θα παράγονται στην Αίγυπτο, θα είναι χαμηλότερων προδιαγραφών και με λιγότερο εξοπλισμό, ώστε να συμπιεστεί η τιμή τους στις 4.500 ευρώ.

Ο Κοντογούρης αναφέρει, ότι το ελληνικό Pony υιοθετεί τη συνταγή του Citroen 2CV, του οποίου δηλώνει φανατικός θαυμαστής του. Αναφέρει επίσης, ότι τα μοντέλα της NAMCO θα είναι απολύτως ασφαλή και υπογραμμίζει το χαμηλό κόστος συντήρησης και επισκευής τους. Είναι χαρακτηριστικό, ότι ακόμη και μετά το τέλος της παραγωγής του Pony το 1983, εξακολούθησαν να γίνονται στη Θέρμη επισκευές τέτοιων μοντέλων, αρκετά από τα οποία χρησιμοποιεί και ο ελληνικός στρατός. Στο site της NAMCO αναφέρονται και οι προσωρινές τεχνικές προδιαγραφές των νέων μοντέλων της, που θα εφοδιάζονται με βενζινοκινητήρες 1,3 λίτρων και 68 ίππους, με κιβώτια ταχυτήτων πέντε σχέσεων και θα ζυγίζουν μόνον 850 κιλά, ενώ θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν και για σκληρή επαγγελματική χρήση. Nα σημειωθεί, ότι η πλατφόρμα του αυτοκινήτου είναι επίσης ελληνική, ενώ εκτιμάται ότι η νέα μονάδα παραγωγής θα δημιουργήσει 400 θέσεις εργασίας.

Οι αδελφοί Κοντογούρη ξεκίνησαν να κατασκευάζουν το 1957 αυτοκίνητα στην Ελλάδα. Το πρώτο μοντέλο τους ήταν ένα ελαφρύ επαγγελματικό φορτηγό με κινητήρες BMW, ειδικά προσαρμοσμένο στους άθλιους ελληνικούς δρόμους. Αργότερα εξέλιξαν με βάση το Citroen 2CV ένα φτηνό τζιποειδές, το γνωστό μας Pony. «Το τζιπ των φτωχών» αποδείχθηκε πολύ επιτυχημένο, λανσαρίστηκε σε διάφορες αγορές (μεταξύ άλλων των ΗΠΑ και της Γερμανίας) και κατασκευαζόταν από τη Citroen αλλά και από τη NAMCO το διάστημα 1974-1983. Σύμφωνα με τον Κοντογούρη, το 67% των εξαρτημάτων των πρώτων Pony ήταν ελληνικής προέλευσης, ενώ πουλήθηκαν πάνω από 30.000 τέτοια μοντέλα. Έτσι κατέχει ακόμη και σήμερα το Pony τον τίτλο του ελληνικού αυτοκινήτου με τις περισσότερες πωλήσεις!

Η ιστορία μιας ελληνικής αυτοκινητοβιομηχανίας:

•Το 1960, η NAMCO παρουσίασε την CHRYSLER στην Ελλάδα με τη δημιουργία κοινοπραξίας και κατασκεύασαν το όχημα FARMOBIL®. http://www.allpar.com/cars/adopted/farmobil.html

•Το 1973, ιδρύθηκε το NAMCO MINI PLANT στη Θεσσαλονίκη. Η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία στην Ελλάδα.

•Το 1981, με τη συνεργασία τριών (3) μεγάλων Γαλλικών τραπεζών, η NAMCO κέρδισε την άδεια να ιδρύσει μια «μεγάλη» αυτοκινητοβιομηχανία, συμπεριλαμβανομένης και γραμμής παραγωγής κινητήρων. Το σχέδιο. Εξαιτίας μη βιώσιμων πολιτικών εμποδίων, απέτυχε να ολοκληρωθεί.

•Το 1982, η NAMCO μαζί με την CITROËN ξεκίνησαν την πρώτη ξένη αυτοκινητοβιομηχανία στην Κίνα.

•Το 1983, μια μεγάλη και επιτυχής συνεργασία με την CITROËN στο Ιράν με την ίδρυση της SAIPA βοηθώντας τις εργασιακές σχέσεις μέχρι σήμερα για την παραγωγή του PONY® και του STALLION®.

•Το 1984, πραγματοποιήθηκαν μεγάλες εξαγωγές στην ΒΟΡΕΙΑ ΑΦΡΙΚΗ.

•Το 1985, ο Ελληνικός Στρατός, δημόσιες επιχειρήσεις, κλπ. εφοδιάστηκαν με PONY® από την NAMCO Hellas.

•Το 1993, μεγάλες παραγγελίες των οχημάτων NAMCO εξήχθησαν στις ΗΠΑ με τη συνεργασία της FORD.

•Από το 1994 μέχρι σήμερα, συνεργαζόμαστε με την TATA Ινδίας.

•Το 1995, το PONY® παρουσιάστηκε στην Ινδία, σαν το ορθολογιστικό αυτοκίνητο, πολύ χαμηλού κόστους και εξέπληξε την ΤΑΤΑ, και την MAHINDRA & MAHINDRA δημιουργώντας το έδαφος για πιο οικονομικά οχήματα που κατασκευάζονται τοπικά.

•Το 2006 η κατασκευή ενός πρωτοτύπου PONY® – TOYOTA με κινητήρα Yaris.

•Το 2009 η κατασκευή ενός πρωτοτύπου PONY®-HYUNDAI με κινητήρα Verna.

•Το 2012 ξεκίνησε η μελέτη της νέα ορθολογιστικής πλατφόρμας για το STALLION.

•Το 2013 το PONY® 513, η 5η γενιά πρωτοτύπου παρουσιάζεται

•Το 2013 η NAMCO HELLAS ΑΕ απέκτησε το ISO 9001:2008 για τον σχεδιασμό, την κατασκευή και την συναρμολόγηση οχημάτων.

You may also like

Λιου: Η Ελλάδα έχει κάνει ξεκάθαρα πρόοδο

H Ελλάδα έχει κάνει ξεκάθαρα πρόοδο, όπως δείχνουν